انواع دکل لیفتراک

انواع دکل لیفتراک

انواع دکل لیفتراک

انواع دکل لیفتراک

انتخاب مناسب دکل لیفتراک در هنگام خرید لیفتراک برای کاربردهای مجموعه شما اهمیت ویژه ای دارد. فضای عمودی در محوطه شما، ارتفاع قفسه بندی و اندازه بار بارگیری شده، هر یک از عوامل مهم هنگام انتخاب دکل لیفتراک است. مقاله زیر به شما دانش عمومی در مورد چگونگی عملکردهای دکل کمک می کند. درصورتیکه به اطلاعات بیشتری در زمینه انتخاب مناسب لیفتراک داشته باشید، با کارشناس فروش این مجموعه تماس بگیرید.

دکل لیفتراک چیست ؟

دکل لیفتراک یک سیستم تعبیه شده در دستگاه لیفتراک است که وظیفه بالابری بار را بر عهده دارد.

دکل از یک شاخک و یک مکانیسم بالابری، با بکارگیری فشار نیروی هیدرولیک تشکیل شده است. دو نوع طبقه بندی برای توضیح دکل لیفتراک در جزئیات آمده است. صرف نظر از اصطلاحات فنی، اطلاعات راجب تفاوت در انواع دکل لیفتراک در هنگام انتخاب لیفتراک مهم است.

دکل در عملکرد یک لیفتراک در یک محیط خاص تفاوت بزرگی ایجاد می کند. دکل تک مرحله ای ستون دکل را همراه با بار افزایش می دهد. این نوع دکل نیاز به فضای اضافی برای کانال های دکل برای بالا بردن بار دارد که می تواند در محدوده هایی با ارتفاع پایین برای لیفتراک مشکل ساز باشد.

نوع دیگری از لیفتراک برای استفاده در فضاهای با ارتفاع محدود طراحی شده اند، که “لیفتراک کانتینررو” نامیده می شود. دکل این نوع لیفتراک ها طوری طراحی شده است که اجازه می دهند که شاخک ها بدون افزایش ارتفاع کانال دکل به حرکت درآید. این لیفتراک ها اجازه می دهند تا اپراتور به راحتی در فضاهایی با ارتفاع محدود مانور دهد. به طور معمول، مکانیسم هیدرولیکی در مرکز دکل لیفتراک قرار میگیرد که باعث کاهش دید اپراتور لیفتراک در هنگام بارگیری و انتقال بار می شود بنابراین در انتخاب لیفتراک باید به فضای مدنظر که قرار است لیفتراک کار کند ، نوع محصول منتقل شده و شرایط کلی کار، توجه داشت.

انواع دکل لیفتراک

امروزه به طور کلی برای لیفتراک  چهار نوع دکل ساخته می شود. تولید کنندگان همیشه از اصطلاحات واحد برای اشاره به این اجزا استفاده نمی کنند. یکی از شرکت ها ممکن است دکل های خود را از لحاظ مکانیزم های بالابری توضیح دهد، در حالی که شرکت دیگری ممکن است توصیف های خود را بر تعداد بخش های دکل ارائه دهد.

1- دکل ساده Simplex Mast

معمولا این لیفتراکها بارهای برای مسافت های محدودی می توانند جابجا کنند. به عنوان مثال، لیفتراک هایی با این نوع دکل ممکن است بار را بر روی یک کامیون حمل کنند.

این نوع از دکل لیفتراک، ترکیبی از یک ریل ثابت و یک ریل کشویی داخلی با زنجیر برای بلند کردن شاخک استفاده می کند. حداکثر طول ریل های داخلی ارتفاع بالابر را تعیین می کند.

2- دکل دو مرحله ای Duplex Mast

این دکل انتخاب مناسبی برای بارهایی است که لیفتراک قادر به قراردادن آن در قفسه هایی با ارتفاع بالا می باشد.این نوع از دکل دارای یک سیلندر هیدرولیکی است که در مرکز آن قرار دارد که باعث می شود به ارتفاع بالاتری برسد و همچنین شاخک ها را قادر می سازد بدون اینکه دکل جابجا شود بصورت عمودی حرکت کنند. هنگامی که کریج Carriage به انتهای ریل داخلی رسید، ریل های کناری عملیات بالابری را کامل می کنند.

3- دکل سه مرحله ای Triplex Mast

این نوع دکل ها در حال حاضر به طور گسترده ای استفاده می شوند و یکی از دکل های رایج در لیفتراک ها می باشند. آنها بارگیری و تخلیه را در ارتفاعات بالاتر از دکل های دوبلکس انجام می دهند.

دکل سه مرحله ای متفاوت از دکل Duplex است، زیرا شامل دو ریل کشویی و یک ریل ثابت است. که اغلب در ریچ تراک ها استفاده می شوند تا این نوع از تجهیزات انبارداری بتوانند به ارتفاعات بالاتری دسترسی داشته باشند. یک بالابر هیدرولیکی بزرگ در مرکز دکل وجود دارد که بالابردن ارتفاع بیشتری از شاخک ها را بر عهده دارد. سیلندرهای هیدرولیکی ثانویه بخش های میانی و سیستم زنجیری دکل را که بخش داخلی و کریج Carriage را در طول فرآیند، بلند می کنند.

 

4- دکل چهار مرحله ای Quad Mast

همانطور که از نام آن این نوع دکل مشخص است، این دکل پیچیده از چهار مجموعه ریل و زنجیر برای بارگذاری و تخلیه بار استفاده می کند. در این نوع دکل اپراتورهای لیفتراک نیاز به آموزش پیشرفته تری دارند تا از این نوع از دکل استفاده کنند که به میزان بسیار بیشتری ارتفاع دسترسی دارد و ممکن است دید اپراتور را برای بارگیری و تخلیه محدود کند.

 

دکل لیفتراک سهند | دکل لیفتراک سپاهان | دکل لیفتراک تویوتا | دکل لیفتراک کوماتسو | دکل لیفتراک هلی | دکل لیفتراک ماکسیمال | دکل لیفتراک دوو-دوسان 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *