نگهداری صحیح لیفتراک در فصل زمستان

نگهداری صحیح لیفتراک در فصل زمستان

نگهداری صحیح لیفتراک در فصل زمستان

نگهداری صحیح لیفتراک در فصل زمستان

کار کردن در برف و سرما کار ساده ای نیست. با این حال، با نوآوری و پیشرفت های مدرن همانند لیفتراک ، در سخت ترین شرایط سرما عملیات انتقال و جابجایی مواد را در فضای باز قابل انجام کرده است.

تغییر دما و شرایط آب و هوایی ممکن است بر قابلیت اطمینان و عملکرد لیفتراک ، تجهیزات انبارداری و ایمنی اپراتور لیفتراک ، تاثیر بگذارد. با رعایت چند نکته و اقدامات ساده می توان عملکرد لیفتراک را در شرایط سرد بهینه سازی کرد :

لیفتراک شما یک سرمایه بزرگ است. بازدید منظم از مایعات یعنی محافظت از لیفتراک در برابر خرابی، آسیب به اجزای فنی . بنابراین یاد بگیرید که چطور مایعات خودروی خود را چک کنید و این کار را به طور منظم انجام دهید. وقتی شیوه صحیح چک کردن مایعات خودرو را یاد بگیرید، انجام این کار زیاد طول نمی‌کشد.

1) چک کردن ضد یخ لیفتراک – لیفتراک شما یک سرمایه بزرگ است. بازدید منظم از مایعات یعنی محافظت از لیفتراک در برابر خرابی، آسیب به اجزای فنی. قبل از هر استفاده رادیاتور و مخزن لیفتراک را بررسی کنید ، انجام این کار به معنای واقعی کلمه جلوگیری از انجماد و انهدام موتور است. در دفترچه راهنمای لیفتراک شما نوشته شده است که چه زمانی باید مایعات لیفتراک را چک کنید، اما در دفترچه لیفتراک فقط به حداقل رسیدگی لازم برای اشاره شده است. بنابراین خودتان برنامه‌ریزی کنید که مداوم مایعات را چک کنید.

2) چک کردن روغن موتور لیفتراک – روغن موتور را باید هنگامی چک کنید که موتور خودرو تقریبا به مدت ۱ ساعت خاموش مانده و خنک شده باشد تا روغن‌هایی که در مجاری روغن، سرسیلندر و دیگر اجزای موتور هستند به کارتر برگردند تا مقدار روغنی که روی گیج می‌خوانید اشتباه نباشد. با مراجعه به دفترچه راهنما محل گیج روغن را پیدا کنید. انگشت خود را داخل حلقه گیج روغن فرو کنید و گیج را کاملا بیرون بکشید و هر گیره‌ احتمالی که گیج را سر جایش نگه می‌دارد آزاد کنید. با استفاده از یک دستمال کاغذی یا یک تکه پارچه گیج روغن را پاک کنید تا بتوانید به وضوح آن را بخوانید. گیج روغن را دوباره سر جایش فرو کنید و آن را به سمت پایین فشار دهید تا به پایین‌ترین نقطه ممکن برسد. سپس گیج را دوباره بیرون بکشید و این بار سطح روغن را بررسی کنید. پس از انجام کار گیج روغن را دوباره سر جایش قرار دهید.

 

3) تجهیز لیفتراک به وسایل زمستانی مناسب – مجهز کردن لیفتراک به کابین های سرپوشیده یکی ازمهمترین راه کار در فصل زمستان می باشد. استفاده از زنجیر چرخ برای لاستیک های لیفتراک به جهت راحتی حرکت و چرخش لیفتراک در سطوح برفی و لغزنده و همچنین چک کردن روشنایی لیفتراک برای استفاده در زمان بارش برف و جلوگیری از کاهش دید اپراتور جایگزینی درصورت ضعیف بودن آن.

4) بررسی قطعات اساسی لیفتراک – یکی دیگر از بهترین روشها برای انجام هر عملیات لیفتراک در فضای باز، حصول اطمینان از این است که لیفتراک برای شرایط سرد هوا آماده است. در مورد هوای سرد، سیستم الکتریکی یکی از فاکتورهای ضروری است. باتری، پایانه ها، کنتاکتورها و سیستم هیدرولیک تحت تاثیر هوای سرد است و لازم است اطمینان حاصل شود که دستگاه شما از این مناطق نشت نکند و علاوه بر این اطمینان حاصل کنید که تمام اجزای متحرک مربوط به این اجزا از شرایط کار مطلوب برخوردار هستند. علاوه بر این، یکی دیگر از خطرات بالقوه ای که در شرایط سرد در انتظار اپراتورها می باشد، لاستیک لیفتراک ضعیف است که می تواند باعث از دست رفتن کشش یا توقف لیفتراک شود. همچنین قبل از استفاده، اپراتور باید فشار روی تمام لاستیک ها را بررسی کند. لازم به ذکر است که لاستیک های بیش از حد فرسوده بیشتر در معرض تخریب قرار می گیرند که می توانند باعث آتش سوزی لیفتراک شوند.

5) اطمینان حاصل کنید که لیفتراک گرم می شود – بسیاری از آنها قصد دارند تا لیفتراک خود را قبل از خروج در صبح های زمستانی سرد گرم کنند. توصیه های مشابه برای استفاده از هر لیفتراک استفاده می شود زیرا عدم انجام این کار می تواند دامنه وسیعی از حوادث را ایجاد کند. استفاده از لیفتراک با موتور سرد، امکان وقوع طیف گسترده ای از مسائل مربوط به احتراق و انتقال را بدنبال دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *