سیستم پایداری فعال لیفتراک تویوتا SAS

لیفتراک

لیفتراک، یکی از ماشین های ضروری در صنعت حمل و نقل و جابه جایی بار است. لیفتراک ها در انواع مختلف لیفتراک دیزلی، لیفتراک برقی، لیفتراک دوگانه سوز و… در بازار موجود هستند. کیفیت، کارآیی، ایمنی و همچنین خدمات پس از فروش لیفتراک از عواملی هستند که در موقع خرید یک لیفتراک، بایستی به آن توجه کرد.

یکی دیگر از پر آوازه ترین های صنایع سنگین و انبار داری که در میان لیفتراک های ژاپنی بسیار سرآمد و شناخته شده است و یکی از برترین برند های حال حاضر دنیای لیفتراک است، لیفتراک تویوتا ژاپن است.

لیفتراک تویوتا دارای ظاهری با ظرافت، همراه با قدرت بالا و کیفیتی پایدار است. قدرت و آلایندگی بسیار پایین لیفتراک رضایت مشتری را در هر شرایط محیطی همیشه می تواند جلب کند.انجام پروژه با لیفتراک تویوتا در هر زمان و مکان همیشه خوشایند است.

شرکت تویوتا، انواع لیفتراک دیزلی، لیفتراک برقی، لیفتراک دوگانه سوز را تولید و به بازار عرضه می نماید. استفاده از تکنولوژی روز جهان نظیر سیستم ایمنی OPS، سیستم ایمنی SAS یا سیستم پایداری فعال، استفاده از مرغوب ترین قطعات چه به عنوان قطعات اصلی نصب شده بر روی دستگاه و چه به عنوان قطعات یدکی لیفتراک، ارگونومیک بودن آن، تحول مداوم در خط تولید دستگاه موجب شده تا برند تویوتا اولویت خاصی در ذهن خریداران داشته باشد.

سیستم های ایمنی ذکر شده در این زمینه، نوآورانه می باشند. این تجهیزات باعث می شود که ایمنی افزایش چشم گیری یابد. استفاده از این سیستم ها در لیفتراک تویوتا، مستلزم به کاری گیری فن آوری های نوین مکانیکی و کامپیوتری و طراحی و ساخت دقیق و با محاسبات عالی است. در زیر به یکی از امکانات منحصربفرد لیفتراک تویوتا (سیستم پایداری فعال SAS) می پردازیم.

سیستم پایداری فعال لیفتراک تویوتا

(System of Active Stability (SAS

امروزه پیشرفت هایی در طراحی و ساخت لیفتراک انجام شده است و تا حد بسیاری در تعادل لیفتراک و ایمنی لیفتراک گام های بزرگی برداشته شده است. لیفتراک ایمن، لیفتراکی است که بتواند در شرایط مختلف ،پایداری خود را حفظ کند. و با سرعت و دقت بیشتر و در زمان کمتر بتواند بارهای بیشتری جابه جا کند.

ثبات ، اطمینان و ایمنی همه جنبه های مهم هنگام حمل کالا است. با افزایش پایداری لیفتراک می توانیم خطر تصادفات را کاهش دهیم. سیستم پایداری فعال (System of Active Stability)، از ویژگی های منحصربفرد لیفتراک تویوتا است که به صورت استاندارد در مدل های تریگو Traigo و تونرو Tonero لیفتراک تویوتا تعبیه شده است که پس از 20 سال هنوز هم منحصر به فرد است، این سیستم از کالاها ، لیفتراک ها و اپراتورها هنگام بارگیری و جابجایی بار محافظت می کند.

با نظارت فعال پارامترهای اصلی عملکرد لیفتراک، خطر تصادفات احتمالی کاهش می یابد و میزان حرکت پالت به حداکثر می رسد. این نظارت به اپراتورها اجازه می دهد تا با اطمینان کامل کار کند ، و در کل یک روز کارایی خود را بالا نگه دارند.

سیستم ایمنی SAS، بطور خلاصه یک سیستم پایداری و کنترل تعادل اکسل عقب دستگاه، سیستم هماهنگ کننده چرخ های پشت، سیستم کنترل عملکرد دکل لیفتراک به جهت نگهداری محموله در حال حمل و جا به جایی در حالت های گوناگون و تنظیم کننده حرکت شاخک لیفتراک می باشد و از آسیب دیدن بار، کاربر، محیط کاری وغیره در زمان دور زدن لیفتراک با بار جلوگیری به عمل می آورد.

نحوه عملکرد سیستم پایداری SAS

سیستم پایداری فعال SAS از 10 سنسور ، 3 محرک و 1 کنترلر تشکیل شده است. این سنسورها، به سیستم SAS این اجازه را می دهند تا عملیات حمل مواد را کنترل کند و در صورت لزوم اقدامات اصلاحی را انجام دهد تا از ثبات لیفتراک و همچنین باری که توسط آن جابجا و یا بارگیری می شود، اطمینان حاصل شود.

“سیستم پایداری SAS ایمنی و بهره وری را برای اپراتور تضمین می کند و دقیقاً همان چیزی است که مشتریانی که در محیط های چالش برانگیز کار می کنند، درخواست می کنند.”

سیلندر قفل چرخش The swing lock cylinder

SAS خطرات هنگام چرخش را بدون تغییر بهره وری کاهش می دهد. اگر لیفتراک در طول چرخش ناپایدار شود ، سیلندر تعبیه شده در لیفتراک تویوتا طور خودکار محور عقب را قفل می کند تا پایداری لیفتراک را افزایش دهد. این امر خطر بروز واژگونی لیفتراک را حین حرکت چرخشی کاهش می دهد.

کاهش سرعت هنگام حرکت Speed reduction when cornering

اگر سیستم SAS حس کند سرعت چرخش خیلی زیاد است ، دستورالعمل راننده را نادیده گرفته و به طور خودکار سرعت لیفتراک را کند می کند تا چرخ ها و بار خود را در جای مناسب نگه دارند.

کنترل زاویه شیب دکل Mast front tilt angle control

وقتی بارها خیلی سریع به عقب کج شوند ، می توانند راننده ، کالا و لیفتراک را در معرض خطر قرار دهند. سیستم SAS با کنترل سرعت شیب دکل، سرعت دنده را کاهش می دهد و بار را به طور پیوسته در موقعیت مناسب بر روی لیفتراک نگه می دارد.

هماهنگ کننده فعال فرمان Active steering synchroniser

از بین بردن لغزش فرمان به اپراتورها کمک می کند تا با خیال راحت و کارآمدتری کار کنند. سیستم SAS، این کار را با هم تراز کردن فرمان لیفتراک با چرخ های عقب انجام می دهد.

راهنمای خرید لیفترا

error: کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت آذران پیشرو صنعت می باشد