معرفی انواع لیفتراک

لیفتراک

Forklift

در یک مجموعه و یا کارخانه صنعتی، برای پیش برد بهتر کارها و جابجایی وسایل سنگین این نیاز را ایجاد می کند که به دنبال ابزار و وسایلی باشند که این کار را برایشان آسانتر و بازدهی کارشان را بیشتر کند. برای استفاده از اینگونه تجهیزات انتخاب های گسترده ای از سبک ها و انواع ماشین آلات جابجایی پیش روی ما قرار می گیرد که بایستی با توجه به محیط کاری و مزایای هرکدام از این تجهیزات بهترین انتخاب را داشت. از این میان میتوان به لیفتراک اشاره نمود. لیفتراک ها، ماشین های پرکاربرد صنعتی هستند که در کارخانه ها و مناطق صنعتی، برای حمل بارهای سنگین استفاده می شوند.

لیفتراک ماشینی است دارای یک دکل، شاخک و ملحقات، که با توجه به نوع فعالیت برای حمل و نقل، جابجائی و انبارنمودن بارها در اشکال و ظرفیت های مختلف طراحی و ساخته می‌شود و متناسب با نوع کار و محیط از سوخت‌های فسیلی(گازوئیل،گاز، بنزین) و یا نیروی محرکه الکتریکی ( باطری های اسیدی – سربی) استفاده می‌کند.

در میان تولیدکنندگان معتبر و معروف لیفتراک جهان و در میان برندهای سرشناس میتوان به کوماتسو، هایستر، کلارک، هیوندای، تویوتا، زوم لاین، بائولی، دوسان، تی سی ام، لینده و یوهانریش اشاره کرد که همگی از برترین تولیدکنندگان لیفتراک در جهان هستند، در این میان نام تولیدکننده های ایرانی نیز به چشم می خورد، که لیفتراک های خود را با کیفیت بالا و مطابق با اصول استاندارد جهانی طراحی و تولید می کنند.

در این ادامه یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها برای جابجایی انواع بار (لیفتراک) و برندهای موجود در بازار میپردازیم.

انواع لیفتراک

  • معرفی انواع لیفتراک

لیفتراک برقی

لیفتراک های برقی برای محیط های سربسته مانند انبارها به خاطر عدم تولید دود و صدای اندک انتخاب مناسبی اند. بنابراین در فضاهای سربسته که تهویه قوی ندارند توصیه می شود به جای استفاده از لیفتراک های دیزلی یا گازی از لیفتراک های برقی استفاده شود. این لیفتراک ها بطور معمول دارای یک موتوری الکتریکی است که از طریق یک باطری لیفتراک از نوع اسیدی –  سربی برای تامین انرژی خود استفاده می کند.

لیفتراک دیزلی

در این نوع از لیفتراک ها، به دلیل ساختار و نوع احتراق موتورهای دیزل نسبت به نوع لیفتراک بنزینی، قدرت بیشتری دارند و می توانند بارهای سنگین تری را بلند کنند. لیفتراک های دیزلی برای استفاده در مناطق باز طراحی شده اند اما می توانند در انبارهای بزرگ با تهویه مناسب نیز استفاده شوند و بیشتر در مراکز صنعتی و در شرکت های خدمات بندری و انبار ها و …. استفاده می شوند.

لیفتراک دوگانه سوز

لیفتراک های دوگانه سوز، نوع خاصی از لیفتراک هستند که از دو سوخت گاز و بنزین، به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند. این مدل لیفتراک با توجه به آلودگی بسیار پایین، صدای بسیار کم موتور، لرزش پایین موتور برای محیط ها و انبارهای سرپوشیده و مسقف و سوله ها با تهیه هوای مناسب گزینه  بسیار مناسبی هستند.

لیفتراک تویوتا

شرکت تویوتا در سال 1926، توسط فردی ژاپنی به نام ساکیشی تویودا راه اندازی شد. شرکت تویوتا، تولید کننده انواع خودرو و ماشین های صنعتی، نساجی، تجاری، تجهیزات حمل و نقل و همچنین ارائه دهنده خدمات بازرگانی می باشد. در سال 1935، اولین کارخانه خودروسازی تویوتا آغاز به کار کرد. در سال 1937، شرکت تویوتا موتور به طور رسمی افتتاح شد. اولین محصول تجاری شرکت تویوتا، کامیون 1/5 تنی بود. شرکت تویوتا در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان لیفتراک در جهان شناخته شده است.

راجب کیفیت محصولات تولیدی این شرکت همین کافیست که از میان برندهای لیفتراک، طبق آخرين لیست رده بندی لیفتراک های دنیا، برای دوازدهمین سال متوالی شرکت تویوتای ژاپن (.Toyota Industries Corp) موفق به کسب مقام نخست گردید.

شرکت تویوتا، انواع لیفتراک دیزلی، لیفتراک برقی، لیفتراک دوگانه سوز و همچنین انواع تجهیزات انبارداری از جمله انواع جک پالت، استاکر برقی، پالت تراک و ریچتراک را تولید و به بازار عرضه می نماید.

لیفتراک کوماتسو

شرکت کوماتسو Komatsu در سال 1921 در شهر کوماتسو ژاپن تاسیس شد. کوماتسو یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده محصولات و خدمات متنوع صنعتی است. گروه Komatsuu علاوه بر این که یکی از مجریان بین المللی در زمینه تجهیزات ساخت و ساز و استخراج معادن است، در زمینه های دیگری مانند ساخت و تولید تجهیزات جانبی (قطعات انواع ماشین های سنگین)، ماشین های حمل و نقل، ماشین آلات صنعتی و ماشین آلات راهسازی مشغول به کار فعالیت است.

لیفتراک کوماتسو یکی از محصولات بسیار پر کاربرد این شرکت می باشد که در سرتا سر دنیا به دلیل کیفیت در ساخت و بازدهی بالا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. تمامی تولیدات لیفتراک این کمپانی دارای تاییده های مختلف بین المللی شبیه به ISO 9001 Quality Management System و یا ISO 14001 Environmental Management Systemm می باشد.

مشابه همه کمپانی های مطرح تولید لیفتراک، گروه تولیدات لیفتراک کوماتسو هم از این قضیه مستثنی نمی باشد که تولیدات لیفتراک در مدل های متنوع و بر اساس کار در محیط های مختلف می باشد. از انواع لیفتراک کوماتسو می توان به لیفتراک کوماتسو برقی، لیفتراک دوگانه سوز کوماتسو، لیفتراک کوماتسو دیزل اشاره کرد.

لیفتراک دوسان

شرکت دوسان Doosan یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان انواع ماشین آلات راهسازی ، موتور دیزل و ژنراتور، تجهیزات صنعت و معدن ، ساختمان ، عمران و خدمات شهری می باشد، این شرکت در سال 2005 توسط گروه دوسان، تاسیس شد. در همان سال نیز شرکت صنایع سنگین دوو، با همکاری گروه دوسان راه اندازی شد و اکنون به بخش بزرگی از سازندگان ماشین آلات صنعتی تبدیل شده اند.

ليفت تراک دوو – دوسان يکي از معدود لیفتراک هاي با کيفيت جهاني مي باشند که در انواع ديزلي، گازي، دوگانه سوز ،بنزيني و برقي توليد مي شوند.شهرت اين ليفتراک ها بيشتر به خاطر کيفيت فوق العاده بالاي آنها و نيز عمر زياد و هزينه کم نگهداري و راهبري آسان دستگاهها مي باشد. هم اکنون عمده مشتريان اين دستگاهها کشور هاي آمريکا و اروپا مي باشند که بيش از 303 نمايندگي در آمريکا و 131 نمايندگي فروش و خدمات پس از فروش در اروپا و کلا 516 نمايندگي در سرتاسر جهان ارائه اين محصولات را به عهده دارند. شرکت دوو – دوسان علاوه بر تولید انواع لیفتراک، تجهیزات انبارداری از جمله انواع جک پالت، استاکر برقی، پالت تراک و ریچتراک را در تناژهای مختلف و با بهترین کیفیت تولید و به بازار عرضه می نماید.

لیفتراک هیوندای

صنایع سنگین هيوندای (Hyundai)  یک شرکت چند ملیتی و مجموعه ای از شركتها و كارخانجات بزرگ تولید کننده ماشین آلات صنایع سنگین در کشور کره جنوبی است كه در سال 1947 توسط آقاي چونگ جو يونگ (Chung Ju Yung) بنيان گذاري و تاسيس شد. صنايع سنگين هيوندای (Hyundai Heavy Industry)  زیر مجموعه ی  شرکتهای هیوندای می باشد، که به عنوان بزگترین شرکت کشتی سازی جهان شناخته شده است. این شرکت از سال 1985 شروع به تولید ماشین آلات سنگین راهسازی، معدنی و صنعتی (بیل مکانیکی، مینی بیل، لودر، مینی لودر، بکهو، و انواع لیفتراک) نموده است. که در این میان لیفتراک هیوندای از مجموعه محصولات شرکت هیوندا می باشد که دارای ظاهری با ظرافت همراه با قدرت بالا و کیفیتی پایدار است و قدرت و آلایندگی بسیار پایین این نوع لیفتراک رضایت مشتری را در هر شرایط محیطی می تواند جلب کند.

از تولیدات این محموعه می توان به موارد زیر اشاره نمود  :

  • لیفتراک هیوندای دیزل
  • لیفتراک هیوندای دوگانه سوز
  • لیفتراک هیوندای برقی

لیفتراک کایون بائولی

گروه کایون از سال 2006 میلادی در کشور آلمان متشکل از شش کمپانی لیفتراک   Fenvick ، Baoli ، STILL ، Linde و OM, Voltas تاسیس و با ارائه فروش و خدمات پس از فروش در زمینه لیفتراک و محصولات داخل انباری در اروپا و همچنین رهبری این بازار را بر عهده دارد.

لیفتراک کایون بائولی دومین تولید کننده بزرگ لیفتراک و ماشین آلات انبارداری در اروپا می باشد و با ارائه بهترین و با کیفیت ترین لیفتراک ها و تجهیزات انبارداری دربین صنعتگران بزرگ دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند.

کمپانی لیفتراک بائولی Baoli به عنوان یکی از اعضای گروه کایون در ضمینه تولید و ارائه خدمات لیفتراک و تکنولوژی انبار داری توسط گروه کایون در نزدیکی شهر شانگهای تاسیس و مدیریت می شود.

که این کمپانی تولید کننده انواع لیفتراک های دیزل ، دوگانه سوز ، برقی و هم چنین انواع استاکر، ریچ تراک و جک پالت ، پالت تراک و  یدک کش در تناژهای مختلف می باشد.

نکته ای که در رابطه با این لیفتراک های بائولی می توان به آن اشاره نمود این است که این کمپانی هم مشابه بقیه کمپانی های سازنده لیفتراک چینی از موتور های دیزلی پر قدرت  کمپانی ISUZU و برای لیفتراک های گازی از موتور های دوگانه سوز با قابیت مصرف سوخت بنزین و گاز NISSAN و همچنین از کمپانی های مطرح اروپایی و آمریکایی استفاده می کند که این استفاده از این نوع موتورها تضمین کننده کیفیت این نوع برند از لیفتراک می باشد.

بر اساس آمار رسمی اعلام شده در وب سایت معتبر www.mhlnews.com، گروه کایون آلمان، در سال 2018 و برای دهمین سال متوالی جایگاه دوم در بین 10 برند برتر تولید کننده لیفتراک و تجهیزات انبارداری در دنیا را به خود اختصاص داد.

لیفتراک زوم لاین

مجموعه زوم لایون با بیش از ۵۰ سال تجربه در زمینه طراحی مهندسی و ساخت ماشین آلات عمرانی  ، در سال ۱۹۹۲  ( با تغییر نام به صنایع ماشین آلات سنگین زوم لایون ) در لیست مرجع بورس شرکت های بزرگ چینی قرار گرفت و در سال ۲۰۰۰ نیز وارد لیست بازار جهانی بورس هنگ کنگ گردید .

مجموعه فوق الذکر با سرمایه اولیه ۸/۱ میلیارد دلار ، متشکل از ۹ پارک صنعتی و با کارخانه ای با وسعت ۳ میلیون متر مربع ، از بزرگترین مجموعه های پیشرو در زمینه تولید تخصصی ماشین آلات مهندسی انرژی، محیط زیست و حمل و نقل جهت پروژه های عمرانی می باشد . همچنین این شرکت در سال ۲۰۰۸ با خرید شرکت ایتالیایی CIFA تحول عظیمی در خصوص تولید پمپ های بتن بوجود آورد و به عنوان برترین تولید کننده پمپ بتن در چین شناخته شد .

لیفتراک زوم لاین یکی از محصولات پرفروش شرکت می باشد که هم اکنون به کشور هاى زیادی از جمله انگلیس، آلمان، روسیه، استرالیا، بزریل، آرژانتین، آفریقا جنوبى، آمریکا، جنوب آسیا،خاورمیانه وایران صادر می شود.

یکی از ویژگی های مورد برسی در لیفتراک ZOOMLION دیزل و در مدل های متنوع آن می توان به موتور های دیزل کم مصرف و بهینه با راندمان بالا از دو کمپانی Isuzu و Perkins اشاره کرد.

لیفتراک هلی

هسته مرکزی شرکت هلی درسال ۱۹۵۸با نام اولیه تجهیزات و ماشین آلات معدنی حیفا آغاز به کار کرد . شکل گیری و گسترش آن درسال ۱۹۹۳ انجام شد و هم اکنون این شرکت عضو بورس شانگهای میباشد. محصولات این شرکت شامل لیفتراک، لودرچرخ لاستیکی، ماشینهای معدنی، ماشینهای الکتریکی، قطعات ریخته گری، موادآهنی و … میباشد.

شرکت هلی ۲۰سال متوالی در زمینه تولید و فروش لیفتراک رتبه نخست را در کشور چین کسب کرده است وجزء ۱۰تولید کننده برتر لیفتراک در جهان به شمار می رود. هدف این شرکت وارد شدن به بازارهای جهانی با تغییر از صنعتی سنتی به صنعتی با تکنو لوژی مدرن میباشد که با ایجاد واحد تحقیق و توسعه به این مهم رسیده است.

شرکت HELI با توجه به نوع سفارش گذاری در لیفتراک های دیزلی خود در تناژهای ۱٫۵ الی ۱۰ تنی از موتورهای ISUZU ژاپنی و در لیفتراک های ۱۵ تنی از موتور CUMMINS آمریکائی و در لیفتراک های دوگانه سوز با توجه به نوع سفارش گذاری در تناژهای ۲ و ۲٫۵ تن از موتور NISSAN K 21 ژاپنی و در لیفتراک های ۳ تنی  از موتور NISSAN K 25 ژاپنی استفاده میکند.

لیفتراک سهند

شرکت لیفت تراک سازی سهند در سال ۱۳۵۵ در استان آذربایجان شرقی تاسیس و راه اندازی شده و تاکنون توانسته با تولید و مونتاژ و توزیع بیش از ۱۷۰۰۰ دستگاه انواع لیفتراک اعم از لیفتراک دیزلی، لیفتراک برقی، لیفتراک گازی ، انواع استاکر، پالت تراک، یدک کش و ریچ تراک گامهای بزرگی در عرصه صنعت کشور بردارد. در سال ۱۳۷۶ این شرکت موفق به اخذ گواهینامه تحقیق و توسعه از وزارت صنایع و نیز اخذ گواهینامه ISO ۹۰۰۱ برای طراحی لیفتراک گردید، لیفت تراک سازی سهند با دایر نمودن ۲۷ نمایندگی مجاز در سراسر کشور و با بهره گیری از قطعات اصلی در اسرع وقت در تمام نقاط ایران ارائه سرویس می کند.

این شرکت از بدو تاسیس ، فعالیت های خود را با همکاری برترین برند های اروپایی همچونCONVEYANCER ،  CLIMAX ،  ROBERYOWEN و PERKINS انگلستان و BALKANCAR  بلغارستان و HURTH  ایتالیا شروع و در سال ۱۳۷۶ موفق به اخذ گواهینامه تضمین مدیریت کیفیت ISO ۹۰۰۲ از کمپانی RWTUV آلمان گردید و در سال ۱۳۷۷ جهت انتقال تکنولوژی قرارداد همکاری با شرکت FIAT-OM  ایتالیا عقد نمود و هم اکنون به یکی از برند های مطرح ایران در آمده و با دارا بودن نمایندگی در تمام نقاط کشور گسترده ترین خدمات پس از فروش را دارا میباشد.

لیفتراک سپاهان

شرکت سپاهان لیفتر از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را در زمینه تولید لیفتراک تحت لیسانس شرکت کلارک و لیفتراک های انباری تحت لیسانس شرکت بی تی سوئد شروع کرد. این مجموعه بزرگ صنعتی در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان قرار دارد و انواع لیفتراک و یدک کش را طراحی و تولید می کند. لیفتراک های تولیدی سپاهان لیفتر، با نمونه های خارجی قابل رقابت است؛ این دستگاه ها، کیفیت بسیار بالایی دارند. این لیفتراک ها قابلیت حمل بار از 2 تا 32 تن را دارا می باشند.

لیفتراک های سپاهان در ظرفیت 2 الی 32 تن با سوخت گاز، گازوئیل، دوگانه سوز (بنزین و گاز) و برقی و انواع دکل از قبیل دکل استاندارد و دکل کانتینررو و در ارتفاع های مختلف و شاخک با انواع طول ها، لاستیک های بادی و توپر لیفتراک و انواع الحاقیه ها از قبیل سایدشیفتر، فورک پوزیشنر، بشکه گیر، رول گیر، عدل گیر، کارتن گیر، شاخک گردان و…و همچنین تجهیزات سفارشی از قبیل تجهیزات HSE، کابین راننده، شیشه جلو و سقف، برف پاک کن، هواکش روغنی، اتاق و کرییج مخصوص جهت حرکت در سیستم Drive-In و سرشاخک تولید می گردد.

این شرکت دارای نمایندگی از شرکت BT سوئد نیز می باشد و تجهیزات انباری از قبیل جک پالت دستی و پالت تراک و استاکر برقی ، ریچتراک و …. در ظرفیت ها و تجهیزات متنوع را عرضه می نماید.

معرفی انواع لیفتراک ، معرفی انواع لیفتراک تویوتا ، معرفی انواع لیفتراک کوماتسو، معرفی انواع لیفتراک سپاهان، معرفی انواع لیفتراک سهند، معرفی انواع لیفتراک بائولی ، معرفی انواع لیفتراک هلی ، معرفی انواع لیفتراک زوم لاین ، معرفی انواع لیفتراک آریا ، معرفی انواع لیفتراک دوو ، معرفی انواع لیفتراک هیوندا ، فروش انواع لیفتراک ، قطعات لیفتراک ، معرفی انواع لیفتراک برقی ، معرفی انواع لیفتراک دیزل ، معرفی انواع لیفتراک دوگانه سوز ، تعمیر لیفتراک ، باطری لیفتراک ، لیفتراک کارکرده

error: کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت آذران پیشرو صنعت می باشد