راهنمای سرویس ماشین آلات انبارداری

راهنمای سرویس ماشین آلات انبارداری

راهنمای سرویس ماشین آلات انبارداری

راهنمای سرویس ماشین آلات انبارداری

تجهیزات و ماشین آلات مربوط به حمل و نقل مواد از جمله لیفتراک، استاکر دستی و برقی، ریچتراک، پالت تراک و حتی جک پالت دستی، مجموعه ای از وظایف موجود در کارخانجات و یا شرکت ها را انجام می دهند تا عملکرد جابجایی و انبارکردن بارها در اشکال و ظرفیت‌های مختلف مواد، به طور روان، سریع و آسان انجام گردد. از حمل و نقل و چیدن کالا در انبار ، این تجهیزات بخشی حیاتی از عملیات روزمره مجموعه هایست که از این نوع تجهیزات استفاده می نمایند.

در عین حال، برای داشتن عملکرد بالا، باید به نگهداری منظم لیفتراک و یا سایر ماشین آلات جابجایی توجه کنیم. معمولا هیچ پاسخ جهانی برای اینکه چند بار باید چک آپ های منظم را انجام دهیم، وجود ندارد. در پایان روز ، نوع بالابرها، وضعیت کارکرد آن و کاربرد خاص آن نوع نگهداری را مشخص می کند. علاوه بر این ، فاکتورهای زیادی وجود دارد که شما باید برای ایجاد یک برنامه نگهداری به موقع به آنها توجه کنید.

اما با تهیه یک برنامه نگهداری منظم، زمان خرابی و تعمیرات بسیار کمتر خواهد شد. بنابراین، در زیر لیستی از برخی از ملاحظات مربوط به یک برنامه تعمیر برای استفاده بیشتر از مزایای استفاده از تجهیزات حمل و نقل مواد، آورده شده است.

عوامل موثر بر سرویس تجهیزات و ماشین آلات انتقال مواد

هرچه ناوگان شما بزرگتر باشد ، برای نگهداری و تعمیرات به توجه بیشتری نیاز دارد. معمولاً مدیران معتقدند رعایت نکات مهم در زمینه تعمیر و نگهداری سازنده، ایمن ترین مسیر است. اما اگرچه این یک اقدام ایمنی توصیه شده است، اما ممکن است در هر سناریوی متناسب نباشد. با رعایت مسائلی که در زیر اشاره خواهد شد، نه تنها هزینه ها بلکه زمان تعلیق ماشین آلات را نیز کاهش می یابد.

به طور کلی می توان پیشنهاد کرد که سرویس کامل هر 200 ساعت توسط یک تکنسین ماهر مجاز اقدام انجام گردد. با این حال ، ممکن است با افزایش ساعت کار در تجهیزات قدیمی بایستی این سرویس در زمانهای کوتاهتری انجام گیرد.

محیط کار

محل کار تعیین کننده نوع بالابری است که در یک مجموعه استفاده خواهد شد. تجهیزات جابجایی مواد اغلب در مجموعه وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرند. بدیهی است که این امر آنها را در معرض شرایط مختلف محیطی قرار می دهد. اگر در یک محیط کار گرم و کثیف کار می کنید، بالابرهای شما نیاز به مراجعه مستمر به تعمیر و نگهداری دارند. برای مثال این امر برای لیفتراک های دیزل که در محیطهای بیرون کار میکنند صدق می کند.

نوع موتور

نوع موتور موجود در تجهیزات مورد استفاده، نیز بر تعداد دفعات نگهداری تأثیر می گذارد. معمولاً یک موتور احتراق داخلی (موتور دیزل) با 300 ساعت استفاده، فواصل سرویس دهی سریع تری نیاز دارد. در مقایسه ، لیفتراک برقی با ساعت کارکرد حدود 500 ساعت، نیازی به سرویس ندارد. (با این حال، هرگز سرویس و نگهداری لیفتراکهای الکتریکی را دست کم نگیرید. با اینکه ممکن است در مقایسه با لیفتراک های مجهز به موتور دیزل، نیاز به نگهداری کمتری داشته باشند با این حال باید از مهمترین جزء لیفتراک های برقی (باطری لیفتراک)مراقبت کرد و به این نکته توجه داشت که لیفتراک برای چه مدتی شارژ را حفظ می کند.)

علاوه بر این، اپراتورهای آموزش ندیده اغلب مهارت کافی برای پر کردن باتری ندارند. در چنین حالتی ، شما باید یک متخصص آموزش دیده را استخدام کنید یا اپراتورهای خود را برای دریافت مجوز لیفتراک یا گواهینامه آموزش دهید.

الحاقیه های لیفتراک

لیفتراکهای دارای اتصالاتی همچون ساید شیفت، رول گیر، عدل گیر، بشکه گیر و … سیستم خنک کننده لیفتراک را تحت فشار قرار می دهند. بنابراین ، اینگونه تجهیزات حمل و نقل مواد نیاز به توجه بیشتری نسبت به لیفتراک های معمولی دارند.

در صورت عدم سرویس دهی منظم، این لیفتراک ها ممکن است در مدت زمان کوتاهتری از کار بیفتند. از همه مهمتر ، خرابی ناگهانی لیفتراک می تواند هزینه هایی برای مجموعه به همراه داشته باشد زیرا لیفتراک هایی که دارای الحاقیه هستند معمولاً برای کارهای تخصصی استفاده می شوند. از نظر فنی ، این بدان معنی است که شما نمی توانید از جایگزین موقت دیگری استفاده کنید.

نیازهای فصلی بالابر

گاهی اوقات بسته به نوع کار در زمانهای مشخصی از لیفتراک استفاده بیشتری می شود. در این حالت ، نمی توان از خطر عدم انجام تعمیر و نگهداری چشک پوشی کرد. بهتر است عملیات سرویس و نگهداری لیفتراک، خارج از فصل کاری انجام دهید. بنابراین ، در صورت نیاز واقعی به ماشین آلات ، این تجهیزات بدون هیچگونه ایراد و موردی آماده به کار خواهند بود. یکی دیگر از روش های مقرون به صرفه برای استفاده فصلی، می تواند اجاره تجهیزات حمل و نقل مواد باشد.

تیم ما دارای ماهرترین تکنسین ها در تعمیر انواع لیفتراک و بالابرهای الکتریکی برای پاسخگویی به نیازهای شما است. علاوه بر این، ما مجموعه ای از قطعات اورجینال همراه با تضمین کیفیت برای لیفتراک ها و تجهیزات انبارداری در اختیار شما قرار می دهد. متخصصان ما اقدامات تعمیر و نگهداری مناسبی را که شما برای نگهداری ناوگان خود نیاز دارید، انجام می دهند. با ما ، خیالتان راحت است که تجهیزات شما آماده هستند و هر زمان که نیاز دارید قابل استفاده می باشند.

 

راهنمای سرویس ماشین آلات انبارداری | راهنمای سرویس ماشین آلات انبارداری | راهنمای سرویس ماشین آلات انبارداری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *