چرخ جک پالت دستی

چرخ جک پالت دستی

چرخ جک پالت دستی

جک پالت یکی از متداول ترین و پرمصرفترین تجهیزات انبارداری می باشد که از نظر ویژگی و نوع کاربرد دارای انواع مختلفی از نظر نوع شاخک، ظرفیت، حداقل ارتفاع و … می باشند. علاوه بر این، در حالت کلی این نوع دستگاه دارای چرخ های مختلفی است که توانایی ها و نقاط قوت متفاوتی را به دستگاه می دهند. انتخاب چرخ نامناسب ممکن است  باعث ایجاد تصادف یا حوادث در محل کار و یا ایجاد سر و صدا برای کارگران و افرادی که از این نوع تجهیزات استفاده می کنند، شود.

جک پالت های دستی بطور متداول دارای هشت چرخ هستند. از این 8 چرخ، دو چرخ بزرگ عقب برای هدایت و هندلینگ جک پالت استفاده می گردد که به آن ها چرخ فرمان یا چرخ حرکتی گفته میشود که توسط اهرم یا دسته جک پالت قابلیت چرخش به دور محور خود را دارند. چهار چرخ دیگر برای حمل بار در قسمت جلو جک پالت و در قسمت زیرین شاخک های جک پالت دستی قرار دارندو دو چرخ باقی مانده بعنوان چرخ راهنما و ویژه سطوح شیبدار طراحی شده است. جک پالت های دستی با سه نوع چرخ پلی اورتان با مغزی چدن، پلی آمید یا چرخ نایلونی، چرخ چدنی  و چرخ لاستیکی با مغزی آلومینیومی تولید می شوند.

چرخ پلی ‌اورتان PU

پلی ‌اورتان‌ها را اولین بار اوتو بایر در سال ۱۹۳۷ در آلمان کشف کرد و بعد از آن این مواد با داشتن خواص ویژه پیشرفت بسیار زیادی را در انواع صنایع جهان داشتند. اولین پلی‌اورتان، از واکنش دی‌ایزوسیانات تولید شدند. آلیتان‌ها ترکیباتی هستند که در ساختار آن‌ها پیوند اورتانی وجود دارد. پلی‌اورتان (PU) نام عمومی پلیمرهایی است که دارای پیوند اورتانی می‌باشند. پیوند اورتانی از طریق واکنش افزایشی بین یک گروه ایزوسیانات و یک ترکیب دارای هیدروژن فعال مثل گروه هیدروکسیل تشکیل شده‌است.

پلی اورتانها به شکلهای مختلف از جمله فومهای نرم، فومهای سخت؛ الاستومرها، ترموپلاستیک الاستومرها، رزین، رنگ، پوشش، چسب، انواع جلادهنده و… در دنیا کاربرد دارند. یکی از کاربردهای پلی اورتانها، استفاده در تجهیزات انبارداری از جمله استاکر، جک پالت، ریچتراک و پالت تراک ها می باشد. این چرخ ها به دلیل اصحکاک کمی که با سطح زمین ایجاد میکنند، برای اکثر کف های زمین مناسب میباشد.
از متداول ترین چرخ هایی که برای جک پالت استفاده می شود چرخ پلی اورتان می باشد . این نوع چرخ دارای مزایای بسیاری از جمله بی صدا بودن این چرخ ها است و مناسب برای محیط هایی مانند سوپرمارکت ها ،مغازه ها و … هست که عموم مردم حضور دارند. هم چنین این نوع چرخ  برای سطوح صاف و صیقلی مورد استفاده قرار می گیرند و در واقع یک عملکرد بی صدا و روان بر روی سطوح مناسب را دارد، هم چنین چرخ پلی اورتان در برابر مواد اسیدی – قلیایی ، سایش و بیشتر مایعات مقاوم است.

چرخ پلی ‌آمید PA

پلی آمید یا نایلون (Polyamide – PA)  نام كلی برای خانواده ای از پلیمرهای مصنوعی است كه اولین بار در فوریه سال 1935 توسط والاس كاروترز در شركت DuPont تولید شد و به دلیل آن كه این پلیمر از اتصال واحدهای تكرار شونده پپتامید (پیوند آمید) تولید می گردد، آن را پلی آمید نیز نامیدند.

این مواد علاوه بر مقاومت حرارتی، دارای مقاومت الكتریكی بالایی نیز می باشند و به دلیل ساختار بلورین ،‌ مقاومت خوب شیمیایی را از خود نشان می دهند. از دیگر خواص ذكر شده برای نایلونها ،‌ خاصیت نفوذناپذیری می باشد؛ ضمن آن كه با آمیزه سازی می توان به راحتی مقاومت به اشتعال این مواد را بالا برد. پلی آمید ها به طور گسترده ای در كاربردهایی در صنایع خودروسازی و حمل و نقل،‌ برق و الكترونیك، نساجی، بسته بندی و محصولات خانگی استفاده می شوند.

این نوع چرخ ها، مناسب برای محیط های سخت و شرایط نامطلوب می باشند. در محیط های کارگاهی مثل معادن، اسکله ها و … که امکان خورگی وجود دارد، عملکرد عالی دارند و مقاوت بالایی در برابر سایش نسبت به دسته قبلی که بیان کردیم دارد ، حداقل روانکاری را در طول عمر خود نیاز دارد و در برابر بیشتر مایعات مقاوم است.

چرخ چدن Cast Iron

چدن ، شامل ۵/۳%-۲% کربن و مقدار کمی منگنز می‌باشد. نقطه ذوب چدن بین  1470تا 1420- کلوین می‌باشد و بدلیل قابلیت ریخته گری، ماشین کاری، تغییر شکل ناپذیری و مقاومت به سایش به موادی مهندسی با دامنه وسیعی از کاربرد تبدیل شده و در تولید لوله ها، ماشینها، قطعات صنعت خودرو مانند سرسیلندر، بلوک سیلندر و جعبه گیربکس به کار می‌روند.

از جک پالت با چرخ های آهنی برای کارهای خاصی استفاده می گردد مانند کارگاه های ساختمانی که کف آن بتن یا آسفالت میباشد و یا در کارگاه های ذغال یا مکان هایی که با حرارت بالا هستند، بکار می روند.

فروش چرخ جک پالت دستی

  • چرخ جک پالت دستی

اغلب جک پالت های دستی دارای هشت عدد چرخ هستند. دو چرخ بزرگ عقب برای هدایت جک پالت استفاده می گردد که به آن ها چرخ فرمان جک پالت یا چرخ حرکتی گفته میشود. همچنین در هر شاخک جک پالت دستی 2 عدد چرخ که در مجموع 4 عدد چرخ می باشد بعنوان چرخ های جلو جک پالت دستی بکار می رود.

نیاز به قطعات و لوازم یدکی ماشین آلات انبارداری از جمله جک پالت دستی یکی از مواردی است که به مرور زمان و استفاده مداوم و مستهلک شدن قطعات این نوع از دستگاهها امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد. بسیاری از جک پالت های دستی برای رفع عیب های جزئی و کلی، نیاز به تعمیر خواهند داشت ولی در برخی موارد تعمیر جوابگوی نیاز نیست و قطعه مورد نظر می بایست تعویض گردد.

امروزه يكي از مهمترين دغدغه هاي شرکتهاي عمراني ،معدني و صنعتي در انتخاب ماشين آلات، کيفيت مطلوب و طول عمر مفيد بالاي آنها مي باشد كه اين مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات يدکي مطمئن محقق خواهد شد؛ لذا در جهت نيل به این استراتژي آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رساني در بالاترين كيفيت به مشتريان مي باشد ، واحد قطعات این شرکت مفتخر است تا با تامين مناسب قطعات يدکي انواع جک پالت دستی از جمله چرخ جک پالت دستی در انواع و اندازه های مختلف با بالاترین کیفیت در برندهای مختلف خدمتگزار مشتريان محترم باشد.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد، آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین چرخ برای جک پالت های دستی و برقی می باشد. از جمله سایزهایی که در این شرکت قابل عرضه می باشد می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • چرخ جک پالت دستی سایز 80X70 (پلی امید، پلی اورتان و آهنی)
  • چرخ جک پالت دستی سایز 80X80 (پلی امید، پلی اورتان و آهنی)
  • چرخ جک پالت دستی سایز 90X80 (پلی امید، پلی اورتان و آهنی)
  • چرخ جک پالت دستی سایز 200X50 (پلی امید، پلی اورتان و آهنی)
  • چرخ جک پالت دستی سایز 180X50 (پلی امید، پلی اورتان و آهنی)
  • چرخ جک پالت دستی سایز 180X50 (پلی امید، پلی اورتان و آهنی)
  • چرخ جک پالت دستی سایز 160X50 (پلی امید، پلی اورتان و آهنی)

چرخ جک پالت دستی | فروش چرخ جک پالت دستی | چرخ جک پالت دستی پلی اورتان | چرخ جک پالت دستی پلی آمید | چرخ جک پالت دستی چدن | تامین چرخ جک پالت دستی | تعویض چرخ جک پالت دستی | تعمیر چرخ جک پالت دستی | چرخ جک پالت دستی وارداتی | چرخ جک پالت دستی ایرانی | چرخ جک پالت | فروش چرخ جک پالت | جک پالت دستی

error: کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت آذران پیشرو صنعت می باشد