نگهداری باتری های اسیدی - سربی

آب دیونیزه: بهترین راه حل برای نگهداری باتری های اسیدی – سربی

آب دیونیزه: بهترین راه حل برای نگهداری باتری های اسیدی – سربی

آب دیونیزه: بهترین راه حل برای نگهداری باتری های اسیدی – سربی

تعمیر و نگهداری منظم باتری های لیفتراک اسیدی – سربی به حفظ ظرفیت آنها کمک می کند و می تواند عمر و دوام آنها را افزایش دهد. و این در کاهش زمان خرابی ، افزایش بهره وری و هزینه ای که برای تعویض باتری صرف می شود ، نتیجه می دهد.

یکی از مهمترین قسمتهای نگهداری باتری سربی – اسیدی ، نظارت بر سطح آب و افزودن آب در صورت لزوم برای دستیابی به عملکرد بهتر است.

اما نه تنها هر آبی، بعنوان مثال آب لوله کشی حاوی مواد معدنی و نمکی محلول است که می تواند با گذشت زمان روی صفحات باتری جمع شده و باعث کاهش جدی عمر و دوام باتری شود. کلر ، که برای از بین بردن باکتری ها به برخی از منابع آب شهری اضافه می شود ، می تواند همان تأثیر سو بر روی باتری ها داشته باشد.

دیونیزاسیون چیست؟

آبی که از طریق فرآیندی به نام دیونیزاسیون از مواد معدنی و نمک های محلول خالص سازی شده است ، به عنوان بهترین انتخاب برای نگهداری باتری های اسید سرب شناخته می شود. دیونیزاسیون بیشتر از فیلترهای تقطیر یا فیلترهای معمولی ناخالصی های موجود در آب را از بین می برد.

مواد معدنی موجود در آب با ولتاژ سلول تداخل می کنند و تخلیه سلول های باطری را افزایش می دهند ، که به تدریج زمان کارکرد باتری را کوتاه می کند. آب دیونیزه همچنین باعث کاهش خوردگی سلول ها می شود.

با از بین رفتن یون های معدنی ، آب یونیزه شده الکتریسیته را هدایت نمی کند و بنابراین مانع عملکرد باتری نمی شود. اگرچه برخی ممکن است استدلال کنند که حذف محتوای نامطلوب از آب شما در واقع یک محلول (مخلوط) ایجاد نمی کند ، اما قطعاً راه حل مناسب برای استفاده بیشتر از سرمایه باتری اسید سرب است.

چگونه باتری ها را آب کنیم

اینکه چند بار نیاز به پر کردن آب در باتری سرب-اسید دارید ، به تعداد دفعات استفاده از آن بستگی دارد. باتری لیفتراک که تمام روز و هر روز کار می کند ، ممکن است به افزودن آب هفتگی احتیاج داشته باشد. در صورت عدم رسیدگی ، آب تبخیر شده و باعث کاهش کارایی باتری می شود و خطر آسیب دیدن باتری را افزایش می دهد.

بنابراین ، مهم است که پس از شارژ شدن باتری ، سطح آب مرتباً بررسی شود، به خاطر داشته باشید که دمای گرم باعث تبخیر آب می شود.

آب باتری ها باید در هنگام شارژ یا در پایان چرخه شارژ بررسی و مقدار آن باید تا حدود یک چهارم اینچ پایین ته دریچه پر شوند.

برای اطمینان از ایمنی ، اطمینان حاصل کنید که فقط پرسنلی که در زمینه تعمیر و نگهداری باتری سرب اسید آموزش دیده اند می توانند آب باتریها را چک در در صورت نیاز افزایش دهند.

بهتر است از افزودن آب بصورت دستی خودداری کنید. کنترل دستی آب باطری به عنوان متداول ترین و نامناسب ترین عملکرد در تنظیم آب باتری ذکر شده است. در بهترین حالت میتوان، از یک سیستم آبیاری باتری استفاده شود، که در این روش همه سلولها لوله کشی شده و به یک مخزن آب مقطر وصل میشوند و در ضورتیکه آب سلولی کمتر از مقدار معین شود از طریق این خطوط لوله کشی آب سلول مورد نظر به حد متعادل خود بازمیگردد این روش آب دهی باتری ها را در حد صحیح تضمین می کند.

در روش دیگری درب سلولهای باطری دارای LED هایی است که چشمک می زنند تا میزان الکترولیت را خوب نشان دهند و در صورت نیاز به آب خاموش می شوند.

کنترل و تنظیم آب باطری در حد نرمال و استفاده از آب دیونیزه، افزایش عمر و بهبود عملکرد باتری های اسید سرب را فراهم می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *