تفاوت انواع لیفتراک

تفاوت انواع لیفتراک

تفاوت انواع لیفتراک

تفاوت انواع لیفتراک

در یک مجموعه و یا کارخانه صنعتی، برای پیش برد بهتر کارها و جا به جایی وسایل سنگین این نیاز را ایجاد می کند که به دنبال ابزار و وسایلی باشند که این کار را برایشان آسانتر و بازدهی کارشان را بیشتر کند.

برای استفاده از اینگونه تجهیزات انتخاب گسترده ای از سبک ها و انواع ماشین آلات جابجایی پیش روی ما قرار می گیرد که بایستی با توجه به محیط کاری و مزایای هرکدام از این تجهیزات بهترین انتخاب را داشت. از طریق مطالب زیر می توان اطلاعات بیشتری در مورد هر تجهیزات جابجایی و مزایای هر یک از این ماشین آلات را بدست آورید:

ریچتراک برقی

ریچ تراک ها تجهیزات قدرتمند انبارداری هستند که بهترین گزینه برای حمل کالا در انبار شرکت های تولیدی و پخش محسوب می شوند. این ماشین در فضاهایی مانند سردخانه ها، انبار مواد غذایی، دارویی و … به کار می رود.
ریچتراک برقی با مانورپذیری بالا، توانایی جابجایی کالا در نواحی باریک و با دقت بالا را دارد. ریچتراک ها طوری طراحی شده اند که اپراتور دستگاه می تواند به حالت ایستاده، با ریچ تراک کار کند و این حالت، موجب افزایش میدان دید راننده و همچنین پیاده و سوار شدن راحت او می گردد.

سیستم بالابری ریچتراک برقی، به صورت هیدرولیکی و الکتریکی می باشد. فرمان ریچتراک، برقی است و مانند فرمان های هیدرولیکی، به راحتی حول محور خود می چرخد. دکل ریچتراک علاوه بر بالا و پایین بردن شاخک ها و زاویه دادن به سمت جلو و عقب، می تواند به اندازه 50 سانتی متر به سمت جلو حرکت کند. این امر موجب سهولت در بارگیری کالا در انبار می شود.

ریچتراک برقی در واقع یکی از زیر دسته های لیفتراک است؛ با این تفاوت که ریچتراک قدرت مانور بالاتری نسبت به لیفتراک ها دارد. ریچتراک ها می توانند بار را تا ارتفاع حدود 10 متر بالا ببرند و هم چنین در محیط های سخت و ناهموار نیز کارایی داشته باشند. وجود باتری و پایه های کمکی در ریچتراک باعث می شود که این ماشین ها هیچ گونه نیازی به وزنه های متعادل کننده جهت بلند کردن بارها را نداشته باشند.

 پالت تراک برقی

پالت تراک برقی جهت جابجایی انواع پالت و بار، با قابلیت حمل نفر می باشد. این دستگاه تمام اتوماتیک بوده و توسط باطری های صنعتی قابل شارژ، حرکت و بالابری بار را توسط الکترو موتورهای حرکت و از طریق بردهای الکترونیکی انجام می دهد و به کمک دسته فرمان کاملا ارگونومیک ، کنترل و هدایت می شود . این دستگاه ایده آل برای محیط های سرپوشیده از جمله انبار، با بهروری بالا می باشد.

ساید لودر

ساید لودر نوعی لیفتراک است که برای جابه جا کردن اجسام بسیار عریض و یا بسیار طویل مانند لوله های نفت یا الوار چوبی و یا کانتینر، که برای حمل با سایر لیفتراک های معمول تعادل مناسبی ندارند، کاربرد زیادی دارند. ظزفیت بارگیری ساید لودر ها از 3 تن تا 6 تن متغیر بوده و در انواع  است.

 سايد لودر هاي احتراقي با ظرفيت هاي ۳ تا ۸ تن با سيستم انتقال قدرت هيدرواستاتيك و ۴ تا ۵۰ تن با سيستم پاور شيفت و بصورت سه چرخ در انواع گازسوز ، برقی و دیزل و چهار چرخ از نوع برقي با قابلیت حرکت در جهات مختلف با ظرفيت ۲ تا ۱۰ تن طراحی شده اند و موقعيت دکل دستگاه ها به گونه ای است که راننده بهترین دید را نسبت به اطراف داشته باشد.

ساید لودرها با طراحی خاص خود مناسب برای کاربردهای ویژه در صنایع مختلف و سیستم های نظامی می باشند. برخی از مدل های آن دارای جک های تعادلی در طرفین می باشند که باعث می گردد در هنگام بارگیری و تخلیه بار تعادل حفظ شود.

لیفتراک های الکتریکی، گازسوز و دیزل

لیفتراک های برقی برای محیط های سربسته مانند انبارها به خاطر عدم تولید دود و صدای اندک انتخاب مناسبی اند. بنابراین در فضاهای سربسته که تهویه قوی ندارند توصیه می شود به جای استفاده از لیفتراک های دیزلی یا گازی که دودزا بوده و پر سر و صداتر هستند از لیفتراک های برقی استفاده شود.

این لیفتراک ها بطور معمول دارای موتوری از نوع AC با ضریب ایمنی بالا می باشند که موتور این تجهیزات از طریق یک باطری لیفتراک از نوع اسیدی –  سربی با ولتاژ و آمپراژ مناسب برای تامین انرژی خود تغذیه می شوند.

لیفتراک دیزل یکی دیگر از انواع لیفتراک ها است که در صنایع و انبارها برای جابه جا کردن بار از آن استفاده می شود. این نوع لیفتراک برای حمل بار تا وزن های بسیار بالا و بیشتر برای استفاده های فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند، دود اگزوز و ذرات دیزلی به راحتی در فضای باز مسائل زیست محیطی و بهداشتی و ایمنی را که در فضاهای سرپرشیده ظاهر می شود، ایجاد نمی کنند.

لیفتراک دیزلی از گازوئیل به عنوان سوخت استفاده می کند. موتور دیزلی این لیفتراک ها نسبت به نوع لیفتراک بنزینی، قدرت بیشتری دارند؛ زیرا ساختار و نوع احتراق درون موتور در این دو نوع لیفتراک با هم متفاوت است. لیفتراک دیزلی می تواند بارهای سنگین را جابه جا کرده و آن ها را تا ارتفاع بیشتری بلند کند.

لیفتراک های دوگانه سوز، نوع خاصی از لیفتراک هستند که از دو سوخت گاز و بنزین، به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند.لیفتراک هایی که توسط LPG (گاز مایع) طراحی شده اند، با توجه به قیمت مناسب و استفاده در فضاهای داخل و خارج بر لیفتراک های برقی و دیزلی برتری دارند.لیفتراک های دوگانه سوز با نام لیفتراک هیبریدی نیز شناخته می شوند. “هیبرید” در لغات به معنای “دوگانه” است و لیفتراک هیبریدی یعنی دستگاه با دو منبع انرژی کار می کند.

لیفتراک تلسکوپی

لیفتراک تلسکوپی بیشتر برای جابجایی بار و تجهیزات با قدرت مانورپذیری بسیار بالا یکی از بهترین نمونه ها به شمار می رود. پایداری زیاد (با استفاده از قفل شدن اکسل عقب که شاسی را پایدارتر می نماید) قابلیت استفاده آسان ، انعطاف عملیاتی ، پیشرفت و دقت از ویژگی های این دستگاه ها می باشد. بعلاوه با استفاده از تکنولژی بوم های تلسکوپی ، موتور دیزل و چندکاره بودن این ماشین ها را به یکی از بهترین دستگاهها با قابلیت تعمیر و نگهداری آسان نموده است.

 

تفاوت انواع لیفتراک | تفاوت انواع لیفتراک | تفاوت انواع لیفتراک | تفاوت انواع لیفتراک | تفاوت انواع لیفتراک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *