نگهداری از لیفتراک برقی

نگهداری از لیفتراک برقی

نگهداری از لیفتراک برقی

نگهداری از لیفتراک برقی

لیفتراک های الکتریکی از تکنولوژی های پویا و نوآورانه ای هستند که به عنوان راه حل های سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه شناخته شده اند. با این حال، همانند هر وسیله دیگری، برای اطمینان از کارکردن مطلوب، این تجهیزات نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. در ذیل چند نکته در مورد چگونگی نگهداری از لیفتراک برقی برای عملکرد موثر در کسب کار شما بیان می شود:

  • قطعات مکانیکی

توجه به این موضوع قابل توجه است که لیفتراک های دوگانه سوز و لیفتراک های الکتریکی اختلاف زیادی در قطعات و لوازم خود دارند. برای این دستگاهها نیازی به خرید ضد یخ، روغن موتور یا سنسور اکسیژن نخواهید داشت چرا که این وسایل نقلیه بر اساس احتراق داخلی کار نمی کنند و نیروی محرکه این تجهیزات نیروی الکتریکی است. با این حال، ضروری است که شرکت هایی که از این لیفتراک ها استفاده می کنند توجه خود را بر روی برد کنترل دستگاه متمرکز کنند که به عنوان قلب این وسیله نقلیه عمل می کند. سیم کشی نیز بخش دیگری از لیفتراک های الکتریکی است که باید مورد توجه قرار گیرد و باید در همه زمان ها بهینه سازی شود. لیفتراک های برقی مانند دیگر همتایان گازی و دیزلی باید از اکسیداسیون و زنگ زدگی محافظت شوند.

  • بررسی قبل از هر استفاده

همانند هر دستگاه دیگر، لیفتراک های الکتریکی قبل از استفاده، باید روزانه چک شوند. این امر برای پیشگیری از برخی مشکلات ضروری است. قبل از هر استفاده، که از کارکرد دکل مطمئن شوید. علاوه بر این، ترمز ها و لاستیک ها چک کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها به درستی پر می شوند. انجام این کار می تواند از هر گونه آسیب جانبی به لیفتراک و افزایش ایمنی در محل کار کمک کند.

  • تمرکز بر روی باطری لیفتراک

در اکثریت باطری های جدید لیفتراک برقی عمر مفیدی که برای آن در نظر گرفته می شود 1500 سیکل کاری می باشد. که برای اطلاع از طول عمر باطری (Life time) می توان به کاتالوگ مربوط به محصول مورد نظر مراجعه نمود. پس با هربار شارژ کردن باطری یک چرخه یا سیکل کاری از عمر باطری کاسته خواهد شد.

با توجه به شرایط کاری سنگین تجهیزات انبارداری از جمله لیفتراک، نیروی محرکه (باطری) این نوع دستگاهها برای عمر طولانی طراحی شده اند. حتی با در نظر گرفتن اینکه این نوع باطری ها برای یک عمر طولانی طراحی شده است در کنار آن نیز باید این اطمینان حاصل شود که نحوه شارژ این باطری ها بگونه ای باشد که شرکت سازنده برای آن طراحی و پیش بینی کرده است. غفلت و یا هرگونه سهل انگاری در این مورد باعث تحمیل هزینه های اضافی بر شرکت ها و یا کارخانجاتی می شود که از این وسایل جابجایی استفاده می کنند.

  1. بهتر است که شارژ کامل باطری در انتهای شیفت و پس از 8 ساعت کاری صورت گیرد و یا باطری زمانی شارژ شود که  حداقل 30% از آن دشارژ شده باشد . ( در نظر داشته باشید که با هر بار شارژ یک سیکل از عمر باطری کاسته می شود پس استفاده کامل از باطری لیفتراک و در انتها شارژ کامل آن توصیه می شود)
  2. مایع الکترولیتی داخل باطری قبل از شارژ باید حداقل 10 درجه سانتی گراد باشد پس بهتر است که شارژ باطری در محیطی با تهویه مناسب صورت گیرد در غیر اینصورت شارژ کامل انجام نخواهد شد.
  3. تنها جریان مستقیم (DC) باید برای شارژ استفاده شود.
  4. از کاهش بیشتر از 80% انرژی باطری شدیدا اجتناب شود برای اینکه اینکار عمر باطری را بشدت کاهش خواهد داد.
  5. هرگز یک چرخه شارژ را اگر غیر ضروری است قطع نکنید؛  پیشنهاد می شود وقتی تصمیم به شارژ باطری گرفته شد اجازه داده شود فرآیند شارژ تا انتها صورت گیرد.

نگهداری از لیفتراک برقی او ام OM | نگهداری از لیفتراک برقی سهند | نگهداری از لیفتراک برقی تویوتا | نگهداری از لیفتراک برقی کوماتسو | نگهداری از لیفتراک برقی دوسان | نگهداری از لیفتراک برقی هلی | نگهداری از لیفتراک برقی زوم لاین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *