چشم انداز طراحی تجهیزات انبارداری مدرن

چشم انداز تجهیزات انبارداری مدرن

چشم انداز تجهیزات انبارداری مدرن

چشم انداز تجهیزات انبارداری مدرن

نیروی محرکه الکتریکی در صنعت خودرو و همچنین در تجهیزات جابجایی از جمله لیفتراک، استاکر برقی، ریچتراک، پالت تراک و دیگر تجهیزاتی که با انرژی الکتریکی کار می کنند، در حال افزایش است. این روند باعث تحولات فناوری و همچنین در صنعت لجستیک، به ویژه برای لیفتراک های مجهز به باطری های لیتیوم است. گذر از باطری های اسیدی – سربی به فناوری لیتیوم یون در چند سال گذشته در بازار اروپا در حال افزایش بوده است. در طراحی های جدید تجهیزات انبارداری روش کلی این است که سلولهای اسید سرب را با یون لیتیوم با استفاده از همان جعبه باتری جایگزین کرد.

با این هدف شرکت های تولیدی این گونه تجهیزات برای ماندن و رقابت در این زمینه ، رویکرد را برای سازگاری با تحولات جدیدی که به طور مداوم در این فناوری اتفاق می افتد اعمال کرده اند که از آن جمله می توان به استفاده از  هوش نرم افزاری برای اتوماتیک کردن فرآیند جابجایی توسط تجهیزات انبارداری اشاره نمود.

مفهوم طراحی RED

از جمله شرکت هایی که در این زمینه فعالیت چشمگری دارند میتوان به شرکت تویوتا اشاره نمود که پروژه RED را برای ترسیم چشم انداز آینده طراحی لیفتراک آغاز کرده است. RED مخفف Radical Energy Design است، که در قلب مفهوم طراحی جدید قرار دارد. انقلابی در طراحی لیفتراک با ساخت محلول های باتری لیتیوم یون با ماژول ها ، که در خانه در Toyota Material Handling مونتاژ می شوند ، امکان پذیر است.

تفکر در مورد پروژه RED این است که جعبه باتری را به طور کامل از بین ببرید و مکان های دیگری را برای ماژول های انرژی جداگانه پیدا کنید. این به ما این آزادی را می دهد که لیفتراک را دوباره طراحی کنیم و به مزایای مختلف مشتری پاسخ دهیم.

پروژه Toyota RED در توسعه نسل های بعدی لیفتراک های برقی تمرکز دارد. سلول های باتری در کل طراحی لیفتراک توزیع شده است، که بدون کاهش قدرت و عملکرد ، اندازه کلی دستگاه را کاهش می دهد. علاوه بر این ، طول عمر طولانی یک باتری لیتیوم یون و امکان استفاده مجدد در طول عمرهای طولانی لیفتراک ها ، ارزش اینگونه تجهیزات را افزایش می دهد.

فلسفه اصلی Toyota Handling در زمینه بهبود مستمر (kaizen) در عمل، یک طراحی انقلابی و ابتکاری جدید از دستگاههای پالت دار می باشد. تیم طراحی Toyota Material Handling زمان زیادی را صرف ساخت و طراحی مجدد لیفتراک و جمع و جور کردن جزئیات و تعیین استانداردهای جدید در صنعت کرده است.

سادگی داشتن جرأت حذف و نه اضافه کردن است ، که شعار در طراحی BT Levio LWI160 جدید بوده است. کل طرح این پالت تراک با حذف مخزن باتری سنتی (باطری اسیدی – سربی) و بهینه سازی شده است تا متناسب سازی بهینه همه اجزا را تسهیل کند. این اولین نمونه از مفهوم مدولار شده ، نسل جدیدی از تجهیزات انبارداری را معرفی می کند که آغاز یک مسیر طراحی جدید است.(همانطور که در تصویر مشاهده می نمایید مکان باطری های لیتیوم در کل دستگاه پخش شده است)

مزیت مکان یابی ماژول ها در جایی که فضا در دسترس است ، این است که می توانیم طراحی لیفتراک را از نظر اندازه کوچکتر ، سبک تر و دارای مصرف انرژی کمتری کنیم.

کاهش اندازه ، قابلیت رانندگی و همچنین انعطاف پذیری را بهبود می بخشد: لیفتراک های کوچکتر قادر به کار در طیف گسترده ای از کاربردهای معمول هستند. مرکز ثقل همچنین می تواند برای افزایش عملکرد و اطمینان از بهترین ثبات و کشش حرکت باشد. طراحی جدید برای کار در فضاهای محدود نیز ایده آل است. اندازه دستگاه جمع و جور مانورپذیری دستگاه را آسان می کند.

با جمع و جورتر ، کوچکتر و سبک تر کردن یک لیفتراک و یا هر خودروی الکتریکی بدون به خطر انداختن عملکرد ، می تواند بازده انرژی را به سطح بالاتری رساند. از مزیت های باتری لیتیوم می توان به شارژ آسان و سریع اشاره نمود.

چشم انداز آینده

چشم انداز پروژه RED فراتر از ارائه یک طرح جدید انقلابی تجهیزات جابجایی یا بهینه سازی هر مدل لیفتراک است. تمرکز بر استاندارد سازی کل دامنه محصول است. این شرکت پیش از این صنعت بر روی طیف گسترده ای از مشخصات در میان ظرفیت های مختلف باتری، ارتفاع بالابری و محیط های کاری متمرکز بوده است. اکنون زمان استفاده از طرح جدید به عنوان راهی برای ساده سازی تجهیزات انبارداری مدرن  برای مشتریان فرا رسیده است.

هدف این است که تمام مدل های طراحی شده تحت پروژه RED با ظرفیت های بهینه شده ، طراحی کم حجم تر، مجهز به یک بسته انرژی استاندارد (که می تواند به راحتی به نیازهای مشتری ارتقا یابد) ارائه شود. با ساده سازی، انعطاف پذیری ایجاد می شود، مزیتی که در آینده اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال، در بعضی مکان ها، طراحی جدید این اجازه را می دهد تا لیفتراک ها به اندازه کافی انعطاف پذیر باشند تا بتوانند در سایت ها بین قفسه ها جابجا شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *