لیفتراک دوگانه سوز

لیفتراک دوگانه سوز

لیفتراک دوگانه سوز

لیفتراک دوگانه سوز

گاز LPG چیست؟

گاز مایع یا همان LPG به معنای Liquid Petroleum Gas است که شامل مخلوطی از پروپان و بوتان است. این گاز در شرایط عادی دما و فشاربه صورت گازی است ولی تحت فشار بالا و در دماهای پایین به صورت مایع تبدیل می‌شود.گاز LPG به دلیل داشتن مقدار بالایی از انرژی مفید در هر واحد حجم، سوختی پرطرفدار در صنایع مختلف، از جمله خودروسازی، صنایع نفت، فرآوری غذا، پخش و توزیع، و همچنین در استفاده‌های خانگی مانند آشپزی، گرمایش و یخچال استفاده می‌شود.از دیگر مزایای گاز LPG نسبت به سوخت‌های فسیلی مانند بنزین و گازوئیل، کمتر بودن آلایندگی هوا، کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه‌های نگهداری لیفتراک به دلیل کاهش رسوبات موتور است.

لیفتراک های دوگانه سوز، نوع خاصی از لیفتراک هستند که از دو سوخت گاز و بنزین، به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند.
لیفتراک دوگانه سوز با نام لیفتراک هیبریدی نیز شناخته می شوند. “هیبرید” در لغات به معنای “دوگانه” است و لیفتراک هیبریدی یعنی دستگاه با دو منبع انرژی کار می کند.
مدل های قبلی لیفتراک، فقط با منبع سوخت دیزلی کار می کردند. با روشن شدن وضعیت زیست محیطی آلاینده بودن سوخت ها، شرکت های تولید کننده لیفتراک تصمیم گرفتند نوعی از لیفتراک را تولید کنند که از لحاظ منبع تولید آلاینده، خطری برای محیط زیست نداشته باشد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 35576173-041 در ارتباط باشید

 

در پی این تصمیم، لیفتراک های دوگانه سوز (هیبریدی)، طراحی و به بازار وارد شدند. به دلیل طراحی خاص این لیفتراک ها، این محصولات مورد استقبال بسیاری از صنعتگران قرار گرفت.
طراحی ظاهری دستگاه همانند انواع مدل های رایج در بازار است و شامل چرخ ها، اتاقک راننده، دکل، بالابر، ترمز، منبع تغذیه و … می شود.
لیفتراک های دوگانه سوز، به گونه ای طراحی شده اند که راننده میدان دید عالی نسبت به فضای بیرون خود دارد و حمل بار توسط این لیفتراک مطابق اصول ایمنی انجام می شود. لیفتراک دوگانه سوز دارای یک مخزن ذخیره سوخت گازمایع است. علاوه بر گاز، این لیفتراک، با دیزل نیز کار می کند. مخزن ذخیره گاز، مجهز به سیستم ایمنی جلوگیری از خطر انفجار و یخ زدگی است.
لیفتراک دوگانه سوز، هزینه های مصرف انرژی را کاهش می دهد و باعث انتشار کمتر گازهای آلاینده هوا مانند CO2 می شود. ظرفیت حمل بار توسط لیفتراک دوگانه سوز متغیر است. به طور معمول، این لیفتراک ها در وزن های 3 ، 3/5، 4، 5، و 6 تن تولید می شود.
برخی از مدل های لیفتراک دوگانه سوز در برند های مختلف، علاوه بر منبع انرژی الکتریکی، به جای سوخت گاز، از سوخت بنزین استفاده می کنند. به عبارت دیگر، بنزین و برق، دو سوخت اصلی این نوع لیفتراک ها هستند. این نوع لیفتراک ها معمولاً در وزن های 4 تا 5 تن، در بازار موجودند.
احتراق کامل سوخت در داخل موتور، باعث افزایش کارایی دستگاه می شود. لیفتراک دوگانه سوز، در هنگام کارکردن، روی حالت خودکار بین حالت باتری و موتور احتراقی، تنظیم شده است.
این حالت به این معنا است که انتشار گاز آلاینده به نصف کاهش یافته و راندمان کار، تا 2 برابر افزایش می یابد.

مزایای لیفتراک دوگانه سوز:
1) مصرف کمتر سوخت تا حدود 50 درصد
2) خطر آلایندگی کمتر برای محیط زیست
3) پیمودن مسافت بیشتر در طی عملیات حمل بار
4) لاستیک های پرقدرت و با قابلیت باد کردن
5) سهولت رانندگی با آنها
6) آلودگی صوتی کمتر

معایب لیفتراک دوگانه سوز:
1) قیمت بالای این نوع لیفتراک ها نسبت به بقیه انواع لیفتراک
2) کاهش کارایی دستگاه در فصل زمستان (سرمای و کاهش دما در زمستان کارایی موتورهای دوگانه سوز را تحت تأثیر قرار می دهد)
3) هزینه تعمیرات و نگهداری بالا (به دلیل پیچیدگی ساختار موتور دوگانه سوز در لیفتراک)
4) قیمت بالا
5) سنگین بودن وزن لیفتراک (به دلیل نصب مخزن سوخت روی دستگاه)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *